Transsibirska željeznica: najpoznatija i najduža na svijetu
unsplash.jpg
in

Transsibirska željeznica: najpoznatija i najduža na svijetu

Transsibirska željeznica 2016. je godine proslavila 100. godišnjicu postojanja, ali koliko zapravo znate o ovoj najdužoj željeznici na svijetu? Osim što je pravi svjetski rekorder, iza ove se željeznice skriva zanimljiva povijest i nevjerojatne činjenice, a donosimo vam ih u nastavku.

Što je Transsibirska željeznica?

Transsibirska željeznica ili TransSib jedna je od najpoznatijih željeznica na svijetu. Zapravo, to je cijela mreža željeznica, a povezuje Moskvu s Dalekim istokom zemlje.

Znate, Rusija je zemlja rekorda. Transsibirska željeznica najduža je željeznička pruga na svijetu (9.288,2 km), najveći i najskuplji projekt svog vremena. Sama je izgradnja trajala 25 godina i koštala je 25 milijardi američkih dolara po sadašnjoj stopi.

Cesta prolazi kroz 7 vremenskih zona i 87 gradova i mjesta. Danas vam je potrebno 6 dana za vožnju od Moskve do Vladivostoka vlakom №1 koji se zove “Russia”. Unatoč udaljenosti, željeznička stanica u Moskvi vrlo je slična onoj u Vladivostoku.

Procjenjuje se da je za izgradnju Transsibirske željeznice bilo angažirano oko 60.000 radnika, mnogi od njih bili su  vojnici, lokalni radnici i osuđenici. Zbog golemog financijskog opterećenja željeznice, tijekom njezine izgradnje poduzete su mnoge prečice, što je rezultiralo kašnjenjima i komplikacijama. Iako je službeno završena 1916. godine, radovi i održavanje željeznice nikada neće biti dovršeni.

Transsibirska željeznica najduža je na planetu

Stvarna duljina Transsibirske željeznice je 9.288,2 km, prelazi gotovo cijelu Euroaziju. Transsibirska željeznica počinje na stanici Yaroslavl u Moskvi i završava u Vladivisoku, a to je na Dalekom istoku Rusije. Suprotno uvriježenom mišljenju, putovanje Transsibirskom željeznicom NIJE najduže na svijetu. Ta se razlika odnosi na putovanje teretnim vlakom Yiwu – Madrid koje je dugo 13.000 kilometara.

No, što se tiče putničkih vlakova, Transsibirska željeznica tu je svjetski rekorder. Dva putovanja tehnički su čak i duža; Kijev – Vladivostok (11.085 km) i Pjongjang – Moskva (10.267 km), ali ova putovanja vlakom većinu svoje rute putuju Transsibirskom željeznicom.

Transsibirska željeznica prolazi kroz čak dva kontinenta

Transsibirska željeznica prolazi kroz dva kontinenta: Europu (1777 km) i Aziju (7512 km ili 80% rute) i zapravo tako prelazi cijelu Euroaziju. Uvjetna granica Europe i Azije je 1778. km Transsibirske željeznice. U blizini grada Pervouralsk (Uralsko gorje) možete vidjeti spomen-znak koji se naziva “granica Europe i Azije”.

U Rusiji, TransSib prolazi kroz 12 regija, 2 republike, 1 autonomnu regiju i 1 okrug. Popis je prilično dugačak: Moskva, Vladimir, Jaroslavlj, Kostroma, Kirovska regija, Udmurtska Republika, Permski teritorij, Sverdlovsk, Tjumenj, Omsk, Novosibirsk, Kemerovska regija, Krasnojarski teritorij, Irkutska regija, Irkutska regija, Republika Burjat, Zabajkalski teritorij, Amurska regija, Židovska autonomna regija, granica regije Čita i Amur Habarovskog i Primorskog područja. Ako budete imali sreće, tada ćete na svom putu vidjeti i znakove administrativnih granica.

Transsibirska željeznica i 90 gradova

Na Transsibirskoj željeznici nalazi se 87 gradova. Pet gradova ima populaciju od preko milijun ljudi: Moskva, Perm, Jekaterinburg, Omsk, Novosibirsk. Devet gradova ima od 300.000 do 1 milijun ljudi: Jaroslavlj, Kirov, Tjumenj, Krasnojarsk, Irkutsk, Ulan-Ude, Čita, Habarovsk, Vladivostok. Ima 73 grada s nešto manje stanovnika.

To je Sibir, može postati prilično hladno

Prosječna zimska temperatura u Sibiru je -25 stupnjeva Celzija, ali vaš privatni kupe u vlaku na Transsibirskoj željeznici uvijek je topao.

Najhladniji dio Transsibirske željeznice nalazi se između stanica Mogocha i Skovorodino, gdje temperature mogu ići i do -62.

Transsibirska željeznica puno je više nego što se čini

Samo spominjanje Transsibirske željeznice obično se odnosi na prugu Moskva – Vladivostok. Stvarnost je, naime, puno kompliciranija. Transsibirska željeznica nije samo jedna željeznička pruga, već željeznička mreža koja se sastoji od više pruga. Tu mrežu čini pet linija: transsibirska, transmongolska, transmandžurska, bajkalsko-amurska i uralska. Ukupna duljina ruske željezničke mreže otprilike je 85 000 kilometara, iza samo Sjedinjenih Država (250 000 km) i Kine (100 000 km).

Svaki vlak na TransSibu pravi je vremeplov

Svako putovanje Transsibirskom željeznicom putnike vodi kroz neke od najširih svjetskih prostora. Također ih vodi kroz vrijeme — odnosno vremenske zone. Idući od zapada prema istoku, putnici u vremenu putuju naprijed. Od istoka prema zapadu putuju unatrag.

Putovanje od Moskve do Pekinga vodi čak kroz šest vremenskih zona. Od Moskve do Vladivostoka, to je nevjerojatnih osam zona.

Transsibirska željeznica prolazi kroz 16 velikih rijeka

Transsib također prolazi kroz 16 velikih rijeka: rijeke Volge, Vyatka, Kama, Tobol, Irtysh, Ob, Tom, Chulym, Yenisei, Oka, Selenga, Zeya, Bureya, Amur, Khor, Ussuri. Most preko Amura je najduži s čak oko 2 km! Mostovi na rijeci Ob i Jenisej udaljeni su oko 1 km. Rijeka Khor na putu je najopasnija jer tijekom poplavnog razdoblja može porasti i za 9 metara. Druga rijeka, Khilok, erodirala je i uništila većinu zapadnog dijela Transbajkalske ceste tijekom poplave 1897. godine.

Jedinstveno Bajkalsko jezero

Transsibirska željeznica prolazi uz Bajkalsko jezero u dužini od 200 km! Ovo je jedinstveno, najdublje jezero na svijetu s dubinom čak od 1637 m. To je najveći rezervoar slatke vode na planeti. Obale i okolica Bajkalskog jezera uistinu su prekrasne pa možete uživati ​​u pogledu na snježne planine, zapanjujuće čistoj vodi i jedinstvenim prirodnim atrakcijama.

Transsibirska željeznica prolazi kroz neke najduže tunele

Najduži tunel prolazi ispod rijeke Amur duž Amurskog mosta i dug je 7200 m. Sagrađen je iz strateških razloga u razdoblju od 1937.-1942. godine. Danas glavni prolaz ide duž Amurskog mosta, pa je najduži tunel na glavnoj trasi Tarmančukanski tunel dužine oko 2 km. Ukupno 15 tunela nalazi se na glavnom toku Transsibirske željeznice.

Najveća željeznička stanica

Željeznički kolodvor Novosibirsk najveća je stanica TransSiba. Izgrađena je 1940. godine prije Velikog Domovinskog rata i to u tipičnom “Staljinovom” stilu.

Transsibirska željeznica ima svoje oružane snage

Možda nije iznenađujuće znati da Transsibirsku željeznicu preko državne tvrtke Ruske željeznice vodi ruska vlada. No, ono što vam može biti novost je da željeznica ima svoje oružane snage, odnosno Željezničke postrojbe. Prvi put su osnovane 1851. godine i najstarija je snaga te vrste.

Transsibirska željeznica važan je dio ruskog gospodarstva, pokriva 30 posto cjelokupnog izvoza i njezina je zaštita ključna za nacionalnu sigurnost.

Kao i kod svih oružanih snaga, primarna odgovornost željezničkih postrojbi je obrana nacije, a tu odgovornost ispunjavaju izgradnjom, održavanjem i zaštitom Transsibirske željeznice.

Ljubitelji brzine – ovo je stvar za vas

U brzom vlaku, putovanje Transsibirskom željeznicom može trajati sedam dana. Uobičajenom brzinom može trajati osam dana bez iskrcaja. Međutim, da biste istinski uživali u ogromnoj raznolikosti ovog putovanja, bolje si je uzeti vremena. Smatra se da je 12 do 16 dana savršeno za otkrivanje istinske ljepote Transsibira, naravno, uz usputna zaustavljanja i obilaske.

turska

Turska – zemlja bogate povijesti, kulture i gastronomije

Kako nastaju pustinje i koje su najpoznatije na svijetu?

Kako nastaje pustinja i koje su najpoznatije na svijetu?